Dagboek van een beheerder

08:30

Wat een weer vandaag, een beetje regen en je bent een half uur later op het werk. Maar goed, ik ben er nu, het is half negen en benieuwd wat deze dag gaat brengen. Eerst eens in de mail kijken: 14 nieuwe in mijn eigen mailbox, waarvan 6 waar ik iets mee moet. In de beheermap staan er 20 nieuwe en in totaal 16 op mijn naam. De tickets: hoe staat het daar mee? Er staan 32 tickets open waarvan 12 op mijn naam. Laat ik met mijn eigen mail beginnen, die 6 heb ik vast zo weggewerkt.

 

Ah, een chatbericht van Gerband, hij zegt dat hij allemaal mailtjes krijgt met reminders om taken af te handelen maar hij ziet geen taken. Zal wel een filtertje zijn, ik bel hem wel even. Gebeld, meegekeken en was inderdaad filtertje, Gerbrand blij en ik blij!

 

09:00

Na wat mails beantwoord te hebben begint de dagstart. Veel van mijn collega's hebben het ook druk, dus we begrijpen elkaar goed. Het is vervelend dat er continu zo gehamerd wordt op de hoeveelheid en oplostijd van openstaande tickets. We zijn functioneel beheerders en kunnen geen ijzer met handen breken. Gelukkig is de sfeer goed. Ik ga verder met tickets en hoop einde dag weer aardig bij te zijn.

 

09:45

Rika loopt langs, is een erg aardige dame maar als ze wat vraagt weet je dat het niet 123 opgelost is. Pittige vraag over uitkomst analyses, fte-aantal lijkt niet te kloppen met wat zij in haar weergave ziet. Ik maak een ticket aan, hier moet ik echt even de tijd voor nemen. Ik beloof haar voor het eind van de week terugkoppeling te geven.

 

10:15

Popt er een reminder uit Outlook op over een overleg over de nieuwe brieven naar aanleiding van de CAO wijziging. Er zitten veel collega's in de meeting die anderhalf uur duurt. Hoewel ik niet goed snap waarom ik moet aanschuiven, is het wel interessant en goed voor de contacten. Helaas duurt het ook echt anderhalf uur en de helft van de tijd ging het over de interpretatie van de nieuwe CAO. Ik hoef alleen maar het sjabloon aan te passen, maar de nieuwe tekst is nog niet definitief. Misschien moet ik dit eens bij mijn manager aangeven, dan gaat ie wellicht beter snappen waar ik mijn tijd aan besteedt en waarom tickets soms zo lang open blijven staan.

 

12:00

De collega’s gaan lunchen, laat ik eens gezellig meegaan, gisteren was het ook al een broodje achter de computer, dat is ook niet goed eigenlijk.

 

12:30

De lunch was weer gezellig, stiekem praten we toch wel heel veel over werk, maar gelukkig wordt er ook genoeg gelachen. Ik zal eens zien welke tickets Kees nog op zijn naam heeft staan, dat zijn er best veel. Ik pak eerst de urgente op en zal de indieners in ieder geval laten weten dat ze wat langer dan normaal op antwoord moeten wachten. Wel goed om morgen in de dagstart te kijken of we hier nu iets mee moeten of dat we wachten totdat Kees hersteld is.

 

13.15 

De telefoon staat roodgloeiend, de mailbox stroomt vol. HELP!! Het lijkt wel alsof niemand meer kan inloggen. Ik bel Rosa snel via Teams, want het lijkt erop dat dit te maken kan hebben met een autorisatiefilter dat we samen net live hebben gezet. Blijkt dat we toch wat te veel de happy flow hebben getest, gelukkig is het snel opgelost, berichtje op Insite en portal gezet en een berichtje via de pocketapp gepusht. Iedereen heeft weer toegang.

 

14:00

Ons tweewekelijks overleg over de wensenlijst. Het lijkt er wel op dat er meer bijkomt dan dat er afgaat. Het is erg veel hooi en gras door elkaar, van een extra vrij veld tot wereldvrede ;). Gelukkig brengt onze manager wat structuur in de lijst, we gaan ze bundelen op hoofdcategorie en ze daarna per hoofdcategorie oppakken. Wat voor ons erg moeilijk blijft is om hiervoor voldoende tijd vrij te maken, er zijn zoveel verstoringen op een dag dat je nooit eens een dagdeel lang kan werken aan de verbeteringen. Maar gelukkig is hier begrip voor en staan (op een enkeling na) de meesten er positief in. Elke dag een procentje beter, zeggen ze dan bij AFAS.

 

15:30

Eindelijk tijd om mijn eigen lijstje af te werken. Of toch niet? Een appje van Ruud dat de uren niet goed zijn ingelezen, dit gaat toch al een hele tijd goed, dus het is verrassend dat dit nu niet goed gaat. Ik begrijp de spoed, want de salarisadministratie gaat morgen verlonen. Ik bel hem maar even, het lijkt erop dat dit in de analyse zit. Daar zal ik eveb op moeten puzzelen vrees ik.

 

16:30

Eureka! Het blijkt dat de actuele gegevens zijn opgenomen in de analyse en dat daardoor niet alles is meegekomen. Met Ruud gebeld en hij heeft meegekeken. Met hem afgesproken eerst op test nog te dubbelchecken of dit het probleem oplost en zal in mijn agenda zetten dat dit het eerste is wat ik morgen doe. Pfff, het zweet brak me wel een beetje uit, maar het lijkt mee te vallen. Komt natuurlijk omdat we sinds deze maand elke dag van de maand medewerkers in dienst nemen in plaats van alleen begin van de maand, daarvoor bestond dit probleem niet.

 

17:15

Zo, ik ben weer zo'n beetje bij, tijd om naar huis te gaan, ik hoop maar dat het thuisfront aan het kokkerellen is geslagen want daar heb ik echt geen zin meer in. Anders wordt het een pizza. Zal ik vanavond nog even kijken of Ruud al een controle heeft gedaan of zal ik dat morgen doen? Kijk vanavond toch wel even, moet niet een gewoonte worden maar anders slaap ik ook niet lekker. Morgen weer een dag!

 

Herkenbaar?
Wij weten als geen ander hoe je dagen kunnen verlopen en hoe hoog de werkdruk kan zijn. Heb je behoefte aan ondersteuning, een sparringspartner of iemand die helpt het overzicht terug te krijgen? We helpen je graag! Laat hieronder je gegevens achter en we nemen contact met je op om vrijblijvend te kijken wat we voor je kunnen doen. We komen graag in contact met je!

Help mij!